19 Mart 2013 Salı

HAVALİMANI PERSONELİ İŞARET DİLİ EĞİTİMİ ALIYOR

HAVALİMANI PERSONELİ İŞARET DİLİ EĞİTİMİ ALIYOR

İşaret dilini öğrenip, işitme ve konuşma engelli yolcuların iletişim sıkıntılarını çözmeyi amaçlayan Amasya’nın Merzifon ilçesine bağlı bulunan havalimanı personeli, işaret dili eğitimi alıyor.


İlçe Halk Eğitim Merkezi (HEM) işbirliği yaparak Merzifon Havalimanı yönetiminin sağladığı eğitim ile güvenlik personellerine 'işaret dili' eğitimi veriliyor. Havalimanı Müdiresi Neşe Ertunç; 'Engelsiz Havalimanları Projesi' kapsamında personelini işaret dili eğitiminden geçirmek istediklerini belirtirken, işitme ve konuşma engelli vatandaşların havalimanında yaşadıkları sıkıntıları gidermeyi amaçladıklarını ifade etti. Ertunç, "Personelimiz kurslarını tamamladıktan sonra yolcularımızla daha iyi iletişim kuracaklardır. Bu sayede insanlarımız daha rahat kendini ifade edebileceklerdir." diye konuştu.

İşaret dili eğitmeni Tuğba Nar ise "Bir hafta sürecek eğitimde kursiyerler, parmak alfabesi, sayılar, zaman ve dilimleri, soru ekleri, zamirler, filler, isimler gibi konuları işaret diliyle öğrenecekler. İlerleyen dönemlerde toplum destekli polis ekiplerine, hastane personeline ve engelli çocuklara işaret dili eğitimi verilecektir." dedi.

İlçe Halk Eğitim Merkezi (HEM) Müdür Yardımcısı Murat Altuntaş; personelin toplam 40 saat sürecek kurs sonunda sınava gireceklerini ve başarılı olanların işitme dili eğitim hakkında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı sertifika alacaklarını söyledi.
Sosyal Medya Kanallarında Paylaş :
 
Copyright Havacılık Haberleri Tüm hakları saklıdır.İzinsiz kopyalanamaz veya başka bir platformda yayımlanamaz